Amsterdam | Gepubliceerd op: 28 december 2012
Pitch
'The World's First Intern Dog' bezocht zes topbureaus om aandacht te vragen voor JongeHonden Snuffelstages. http://pr.co/p/000rv7
Samenvatting
Voor jonge creatieven is binnenkomen bij bureaus bijna onmogelijk. Daarom organiseert Stichting JongeHonden nu Snuffelstages. Bij de vraag of een jonge hond snuffelstage mag komen lopen, verwacht je een hippe, ambitieuze, laptopdragende randstedeling. Geen natte neus op vier voeten. Toch werden zes topbureaus onlangs verrast door een enthousiaste labrador met GoPro camera op zijn rug. ‘The World's First Intern Dog' snuffelde rond bij brainstorms en borrels en ging van koelkast naar prijzenkast.
Details

The World’s First Intern Dog was the talk of the town bij Wieden + Kennedy, LEMZ, FHV BBDO, Doom & Dickson, N=5 en Tribal DDB. Tijdens zijn stage was de viervoeter uitgerust met een GoPro camera en werd gevolgd door een Canon 5D. Regisseur Patrick Louwerse van productiemaatschappij L-A-D-A maakte er een compilatiefilm van. De muziek is van de Scandinavische artiest Micke Lindebergh van MassiveMusic. De film dient ter promotie van de JongeHonden Snuffelstages en biedt een kijkje achter deuren die normaal gesproken gesloten zijn, door de ogen van een echte JongeHond.

De film en Snuffelstages zijn geheel zonder budget van de grond gekomen dankzij de hulp van: L-A-D-A (de jong talent pool van productiemaatschappij Caviar Content),  MassiveTalent (kickstart platform voor jong muzikaal talent van MassiveMusic) en Stichting JongeHonden (platform voor jonge reclamecreatieven).

Naast de bureaus uit het filmpje is Stichting JongeHonden hard op zoek naar andere toppers. Bureaus die hun deuren voor één dag open willen zetten voor een Snuffelstage, kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar info@jongehonden.nl.

Creatieven kunnen zich aanmelden via www.jongehonden.nl/snuffelstage

PS. No doggies were harmed during this project. JongeHonden loves them puppies.

Citaten
"Denk je dat er iemand voor een snuffelstage komt.. Is het een Jonge Hond! (http://jongehonden.nl/) Wel een goeie gast, schijt aan de briefing en een neus voor goede ideeën. Maar zonder gekheid: goed initiatief. Bureau directeuren van Nederland: Creëer meer stageplaatsen voor jonge creatieven!!"

— Peter de Lange (Founder and Creative Director of LEMZ)
"Guys, there's an intern dog at the office today, so hide your drugs and make him feel welcome."

— Alvaro Sotomayor (Creative Director, Wieden + Kennedy)